Bij Grip Group vinden we het belangrijk dat u tevreden bent over onze begeleiding. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent.
Wij horen dit graag, zodat we samen kunnen kijken hoe we het kunnen verbeteren.

  1. Bespreek uw klacht eerst met uw begeleider

Bent u ontevreden over de begeleiding of over iets anders?
Bespreek dit dan eerst met uw begeleider.
Door uw ervaring te delen, kunnen wij leren en onze dienstverlening verbeteren.

Komt u er samen niet uit of vindt u het lastig om dit te bespreken, dan kunt u contact opnemen met de zorgcoördinator.
U mag zich daarbij altijd laten ondersteunen door iemand die u vertrouwt.

  1. Klacht indienen bij Grip Group

Als u uw klacht wilt indienen bij Grip Group, wordt deze in behandeling genomen door onze klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris:

  • neemt contact met u op om de klacht te bespreken;
  • legt uit welke vervolgstappen er zijn;
  • bespreekt de klacht met de betrokken medewerker;
  • zoekt samen met u naar een passende oplossing.
  1. Onafhankelijke vertrouwenspersoon

Grip Group heeft ook een onafhankelijke vertrouwenspersoon.
Deze is er voor cliënten én hun familie wanneer er sprake is van:

  • een ongewenste omgangsvorm;
  • een volgens de cliënt onjuiste behandeling;
  • of een andere zorg gerelateerde klacht of probleem.

De vertrouwenspersoon:

  • luistert naar uw verhaal en geeft advies waar mogelijk;
  • bespreekt samen met u wat u wilt bereiken en hoe dat het beste kan;
  • helpt vaak om het gesprek met de medewerker(s) weer op gang te brengen;
  • kan aanwezig zijn bij dit gesprek, als u dat prettig vindt.

De ervaring leert dat dit bijna altijd helpt om het vertrouwen te herstellen.

  1. Externe ondersteuning via Solo Partners

Wilt of kunt u uw klacht niet met ons bespreken, of wilt u liever onafhankelijke ondersteuning, dan kunt u contact opnemen met Solo Partners.
Grip Group is hierbij aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg op een zorgvuldige manier te helpen oplossen.

Wat doet Solo Partners?

  • Zij beoordelen of uw klacht aan de voorwaarden voldoet om in behandeling te worden genomen.
  • Ze bepalen welke procedure het beste past bij uw situatie.
  • Als informatie ontbreekt of iets onduidelijk is, nemen zij contact met u op.
  • Zij zorgen ervoor dat de klachtenprocedure correct wordt opgestart.

Wilt u eerst advies over hoe u kunt omgaan met een situatie waar u ontevreden over bent?
Ook dan kunt u contact opnemen met Solo Partners, zonder direct een officiële klachtprocedure te starten.

Contactgegevens

Solo Partners
Website: www.solopartners.nl
E-mail: info@solopartners.nl
Telefoon: 085 – 201 0145